طراحی دکوراسیون مغازه ادویه و حبوبات عطاری

دراین این قسمت یک نمونه کار جذاب و دوست داشتنی از گروه ساختمانی ناتک رو مشاهده می کنید که در آن تیم طراحی با درخواست کارفرمای گرامی جناب آقای براتی اقدام به طراحی یک مغازه ادویه و حبوبات فروشی با نام خانه ادویه نموده است. (طراحی دکوراسیون مغازه فروشگاه ادویه و حبوبات عطاری)

بوی قهوه برشته شده تازه مخلوط شده با ادویه ها را تصور کنید. مفهوم طراحی این بود که این غنا، طعم را به طرح فروشگاه وارد کند. مشتری که به فروشگاه می آید ابتدا با جلوی مغازه روبرو می شود، شیشه ای با یک درب بازشو از وسط که به عنوان نمایشگر ویترین جایگزین شده است. نمایش محصولات از طاقچه های چوبی گرفته تا قفسه بندی فلزی متفاوت است.(طراحی دکوراسیون مغازه فروشگاه ادویه و حبوبات عطاری)

طراحی فروشگاه بسیار رنگارنگ و در عین حال ظریف است و آرزو دارد تجربه بازار را با جلوه ای مدرن و تمیز به ارمغان بیاورد. میز مرکزی طولانی و زیباست و محصولات و انبارهای زیادی را حمل می کنند. رنگ‌ها و متریال‌هایی که برای طراحی انتخاب شده‌اند، چوب ، خاکستری دودی در تضاد با کفی بافت‌دار شده. داستان «ادویه» در مورد بازاری اصیل، با ارزش افزوده طبیعت، سلامتی و خدمات شخصی همراه با محصولات غذایی بسیار خاص است که هر مشتری از دریافت آن خوشحال می شود.(طراحی دکوراسیون مغازه فروشگاه ادویه و حبوبات عطاری)

طراحی دکوراسیون مغازه فروشگاه ادویه و حبوبات

طراحی دکوراسیون مغازه فروشگاه ادویه و حبوبات

7 نکته برای سازماندهی قفسه ادویه جات

قبل از اینکه ادویه‌هایتان را مرتب کنید، چیزهایی را که دارید مرور کنید و ادویه‌های قدیمی و بی‌بو را دور بریزید. در صورت امکان، موارد تکراری را در یک شیشه ترکیب کنید.(طراحی دکوراسیون مغازه فروشگاه ادویه و حبوبات عطاری)

1: تصمیم بگیرید که ادویه های خود را در کجا ذخیره کنید. ادویه جات ترشی جات را بهتر است در یک منطقه تاریک خنک نگهداری کنید تا عمر آنها طولانی شود - از نور مستقیم خورشید یا گرما خودداری کنید. متداول ترین فضاها برای نگهداری ادویه ها در کابینت یا کمد، انباری، کشو، آویزان کردن به در یا دیوار یا روی پیشخوان است. اگر ادویه ها را روی پیشخوان نگه می دارید، سعی کنید آنها را به ادویه هایی که بیشتر استفاده می کنید محدود کنید. مکانی که برای نگهداری ادویه های خود انتخاب می کنید عمدتاً به میزان فضای مورد نیاز و مکان موجود آن فضا بستگی دارد.(طراحی دکوراسیون مغازه فروشگاه ادویه و حبوبات عطاری)

2: ادویه ها را بر اساس حروف الفبا یا گروه بندی کنید. از گروه بندی ادویه ها و قرار دادن آنها در قسمت های مختلف آشپزخانه نترسید. رایج‌ترین ادویه‌های مورد استفاده مانند نمک، فلفل و حتی فلفل قرمز را می‌توان در هنگام پخت و پز نزدیک نگه داشت. ادویه های پخت (دارچین، میخک، خامه تارتار، زنجبیل، جوز هندی، مخلوط ادویه و عصاره کدو تنبل) را نیز می توان با هم نگه داشت. سایر گروه های ادویه ممکن است شامل گیاهان خشک، مخلوط ادویه ها و ادویه های مخصوص غذاهای قومی باشد.(طراحی دکوراسیون مغازه فروشگاه ادویه و حبوبات عطاری)

3: از انواع مختلف سازمان دهنده های ادویه موجود استفاده کنید. آنها در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند و بسیاری از آنها متناسب با اندازه فضای شما گسترش می‌یابند.(طراحی دکوراسیون مغازه فروشگاه ادویه و حبوبات عطاری)

4: اگر ادویه های خود را در کابینت نگه می دارید، از قفسه های ادویه یا نوارهای مغناطیسی در درب (با ظروف مغناطیسی)، میزهای گردان و میزهای دوتایی و قفسه های طبقه ای که فضای عمودی را به حداکثر می رساند، استفاده کنید. برخی از قفسه ها حتی بیرون یا پایین می آیند (برای افراد کم قد). اگر از کشو استفاده می‌کنید، یک سازمان‌دهنده کشو پیدا کنید که کوزه‌ها را به‌صورت کج و طبقاتی نگهداری می‌کند، یا از جداکننده‌ای استفاده کنید که کوزه‌ها را به صورت عمودی و حلقه‌ای نگه می‌دارد. اگر فضای ذخیره سازی سرپوشیده ندارید، قفسه ها یا نوارهای مغناطیسی را روی دیوارها یا زیر کابینت های بلند آویزان کنید. حتی می توانید ادویه ها را در جعبه کفش یا سطل پلاستیکی نگهداری کنید.(طراحی دکوراسیون مغازه فروشگاه ادویه و حبوبات عطاری)

5: ظروف شفاف ادویه که هم شکل و هم اندازه باشند چشم نوازتر خواهند بود. آنها را می توان خالی خریداری کرد یا ادویه جات را از همان شرکت خریداری کرد تا شیشه ها مطابقت داشته باشند. سعی کنید از ظروف شیشه ای کوچک بازیافتی مانند شیشه های غذای کودک استفاده کنید.(طراحی دکوراسیون مغازه فروشگاه ادویه و حبوبات عطاری)

6: ادویه های خود را برچسب بزنید تا بتوانید به راحتی آنها را شناسایی کنید. اگر فقط از بالا قابل مشاهده هستند، برچسب یا برچسب را روی بالای درب قرار دهید. وقتی شیشه ها روی قفسه های چند طبقه قرار دارند یا روی قفسه های کج شده در کشو قرار دارند، برچسب را در یک نقطه قابل مشاهده در کنار شیشه ها قرار دهید.(طراحی دکوراسیون مغازه فروشگاه ادویه و حبوبات عطاری)

7: ممکن است خرید بطری های بزرگتر ادویه مقرون به صرفه به نظر برسد. با این حال، اگر ادویه یا سبزی چیزی نیست که اغلب از آن استفاده کنید، ظرف کوچک‌تری بخرید یا با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا هنگام خرید عمده «پس انداز» خود را از دست ندهید.(طراحی دکوراسیون مغازه فروشگاه ادویه و حبوبات عطاری)

مطالب ناتک را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn